...در سال 61هجری  هم مثل قبل بر مأذنه ها شعار توحید می دادند و مردم رو به قبله نماز می گزاردند ؛اما طعم اسلام تغییر کرده بود.

شهر،شهر اسلام بود و نبود.

مردم،مسلمان بودندونبودند.

حکومت،دینی بودونبود.

«بود»به این معنا که در مجالس ،حرف از دین و پیغمبر و قرآن بود؛

«نبود»،به این معنا که بیشتر احکام حکومتی اسلام و در رأس آن ،اجرای عدالت اسلامی و اجرای بدون تبعیض حدود الهی و قوانین حکومتی ،ترک شده بود....

 

...کوفه40هجری ،مقر حکومت علی ابن ابی طالب(ع) بود و...در این 20سال چه اتفاقی افتاد که از کوفه علی(ع)تا کوفه حسین(ع)وزینب(س) آن مسیر به این سرعت طی شد؟

 

...در این چند دهه به تدریج بر سر افکار عمومی چه آمد؛...

...اتفاق های به ظاهر کوچک قبلی ،فجایع بزرگ بعدی را کم کم زمینه سازی و این ساختار انحراف ، آجر به آجر بالا آمد ؛...؛این اتفاقات به تدریج پیش چشم مردم می افتاد تا یک روز دیدند که اسلام به ظاهر ، همان اسلام است و مردم همان مردم اند و حکومت،همان حکومت است و؛اما در واقع دیگر نه اسلام ،آن اسلام است ؛نه حکومت ،آن حکومت است و نه این مردم ،آن مردم هستند.

منطق ابوسفیانی آرام آرام به زیر پوست جامعه ی محمدی خزید و

جابه جایی کثیفی صورت گرفت که موقعیت فرزندان پیامبر (ص)و ابوسفیان در حکومت ،جابه جا شد یعنی یزید بر حکومت ،سوار سد و حسین بن علی(ع)،قانون شکن و فتنه جو خوانده شد.

 

...اسلام با سلاح هراکلیوس روم یا با زبان شبهات کافرانه ابن ابی العوجاء و کفرگویی امثال او و نظریات  جاثلیق ، زمین گیر نشد ؛

اسلام با روایات جعلی ابوهریره و ابودرداء ،وبا فتوای کعب الاحبار و ابوموسی اشعری و شریح قاضی کشته شد.

سیدالشهدا در کربلا قربانی تحریف اسلام شد.

این روند مسخ مذهب ،تفکیک مذهب از حکومت،تفکیک اخلاق از سیاست ،حذف «محتوا» و «حفظ شکل»بود.....

...آنان نمی خواستند اسلام را محو کنند ؛ می خواستند اسلام را مات کنند.اسلامی می خواستند و می خواهند بسازند که دیگر با گنج قارون و تخت فرعون ,کاری نداشته باشد.

یک اسلام بی طرف  که با سیاست و اجتماعیات و حکومت و عدالت و حقوق بشر ،کاری نداشته باشد.

یک مذهب فردی و عبادی و خصوصی که ربطی به مسائل عینی نداشته باشد و در حوزه حقوق بشر،دخالت نکند.

می خواستند دین را به مقداری شعائر خنثی و غیردینی و غیر سیاسی تبدیل کنند و

یک اسلام خواب و گیج و کور بسازند و تحویل مردم بدهند.

....

در منطق حسین بن علی (ع) ،فراغت از «دنیا» ،فراغت از تکلیف و مسئولیت نیست ،فراغت از سیاست و اقتصاد نیست.زیرا اسلام فقط یک مقدار شعار و شعائر ساکن نیست....

اسلام نابی است که حسین (ع) نماینده آن بود ؛...

..آموزش می داد که حکومت ،یک امانت از طرف خدا و مردم است؛...

..اینان معتقد بودند آرمانی که گرسنگی گرسنگان به آن لطمه نزند ،یک آرمان انسانی نیست ؛چه برسد به یک آرمان الهی...

 

...در فرهنگ اسلام و تشیع ،بین حرف و عمل حاکمان و عاملان دین ،تضاد نیست و نباید باشد...

 

 

کتاب حسین عقل سرخ

رحیم پور ازغدی.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: قربانی تحریف


تاريخ : ۱۳٩٠/۸/۳٠ | ٥:٥٩ ‎ب.ظ | نویسنده : مدعی عاشق ولایت | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.